Aug 5, 2014

Dua rakyat Palestin Ditemui Di bawah Runtuhan Di Tengah Gaza



#PrayforGaza
#GazaUnderAttack
#SupportGaza
#ICC4ISRAEL

berita terkini



File - Ministry Of Health 

Kementerian Kesihatan Palestin di Gaza telah melaporkan bahawa
pasukan mencari dan menyelamat mencari di bawah runtuhan rumah yang dibedil di Gaza telah membawa    kepada penemuan mayat dua rakyat Palestin di tengah Gaza.

Kementerian berkata rakyat Palestin dibunuh ditemui di Juhr Ed-Deek kawasan, timur Daerah Tengah, pasukan penyelamat, pasukan perubatan dan sukarelawan memulakan kempen carian yang luas di bawah runtuhan rumah dan bangunan yang dimusnahkan, selepas gencatan senjata 72 jam bermula .

Tambahnya ambulan dan pasukan penyelamat berjaya memasuki kawasan timur Semenanjung Gaza untuk mencari mayat rakyat Palestin terbunuh, ini menjelaskan bahawa   sebelum ini tentera israel telah berulang kali mensasarkan krew menyelamat.


Saksi berkata, puluhan rakyat Palestin yang hilang,kebanyakannya dipercayai mati dan tertimbus di bawah runtuhan rumah mereka, terutamanya sejak operasi menyelamat tidak dapat dilakukan kerana kereta kebal Israel turut hadir di kawasan itu,dan ketika  pengeboman oleh askar Israel.

Dr Ashraf al-Qodra, Ketua Jabatan Perhubungan Awam di Kementerian Kesihatan Palestin di Gaza, menyeru semua media menunggu sehingga kementerian mengeluarkan senarai rasmi yang mengandungi nama-nama rakyat Palestin dibunuh, selepas pengenalpastian dan pemberitahuan.
 

 
IMEMC NEWS

No comments:

Post a Comment