Jun 2, 2013

8 Pulau Buatan Manusia Yang Menabjubkan


The Awesome 8


Tokyo Bay Aqua-Line adalah antara salah satu jalan yang cepat menghubungkan Kawasaki,Kanagawa,Kisarazu dan Chiba.Ianya adalah lebuhraya yang dibuat di bawah laut beserta jambatan diatasnya.Aqua Tunnel ini sepanjang 9.6km bermula dari Kawasaki.  


Jika anda tidak mampu untuk membeli syurga pulau sendiri tropika anda, mengapa tidak membina sendiri? Itu adalah apa yang Richie Sowa lakukan pada tahun 1998, dengan menggunakan lebih daripada satu perempat juta botol plastik Selepas pulau Spiralnya dimusnahkan oleh ribut taufan.



Mexcaltitán adalah pulau buatan manusia yang terletak luar pantai Nayarit,Mexico.
Pulau ini kini sedang dipromosikan sebagai tarikan pelancong dan pulau ini sedang dihias oleh "Pueblo Magico" yang dilantik oleh kerajaan persekutuan  Ia boleh diakses dengan bot dari La Batanza, yang merupakan kawasan dok yang terletak kira-kira 40 kilometer dari Santiago, Ixcuintla.


Projek The World Islands adalah satu kumpulan kira-kira 300 buatan manusia pulau-pulau, kepulauan buatan dibina dalam bentuk peta dunia yang terletak kira-kira 6 km di luar pantai Dubai, UAE, yang meliputi kawasan seluas kira-kira 55 km persegi. Pemaju induk adalah Nakheel Properties, anak syarikat Kerajaan Dubai milik konglomerat Dubai World.


Kepulauan Khazar (Azerbaijan: Xəzər adaları), juga dikenali sebagai Kepulauan Caspian, adalah 41 pulau buatan 25 km (16 batu) selatan Baku, Azerbaijan, melanjutkan 3,000 hektar (kira-kira 11.6 batu persegi) di Laut Kaspia.

Avesta, syarikat yang bertanggungjawab untuk pembangunan pulau-pulau ', sedang membina bandar untuk rumah 1 juta penduduk, mengandungi 150 buah sekolah, 50 hospital dan pusat-pusat jagaan harian, banyak taman-taman, pusat membeli-belah, pusat-pusat kebudayaan, kampus universiti, Formula 1 yang berkualiti litar lumba, dan Menara Azerbaijan (dijangka menjadi tertinggi di dunia). [2] [3] [5] $ 2000000000 menara adalah untuk menjadi tunjang Kepulauan Khazar, sebuah bandar $ 100 bilion.


 Era Victoria laut kubu pada asalnya dibina untuk menangkis serangan oleh tentera laut Perancis, tetapi kini sebuah hotel mewah dengan 21 bilik, dua landasan helikopter dan kolam renang dalaman yang dipanaskan. Ia telah dijual pada tahun 2007 tetapi syarikat itu runtuh, membawa kepada beberapa drama dengan pemilik bekas Harmesh Pooni, yang mengurung dirinya di dalam tahun 2008. Ia masih belum dijual.


Adakah anda mengidamkan pengasingan pulau peribadi anda sendiri, tetapi tidak suka terikat ke dalam satu tempat? Jika ya, sebuah firma Austria telah membangunkan penyelesaian untuk masalah anda: buatan manusia terapung di "pulau," lengkap dengan dua enjin diesel kecil untuk bila-bila masa anda suka perubahan pemandangan. Berbentuk bujur "Pulau Orsos" telah direka untuk menggabungkan pergerakan kapal layar dengan keselesaan sebuah rumah. Ia menawarkan enam bilik tidur,  tiga tingkat dan 1,000 meter persegi, dan mempunyai empat gelanggang tenis.


harga untuk semua ini sudah pasti lebih daripada yang anda harapkan untuk membayar rumah daratan tetapi, pada $ 6500000, ia akan jatuh jauh di bawah kos purata gigayachts dan kepulauan Caribbean kini digemari oleh fabulously kaya. 


Pada tahun 2012, Sepanyol pasukan bola sepak Real Madrid mengumumkan rancangan untuk membina sebuah resort mewah $ 1 bilion dalam United Arab Emirates - dan untuk memastikan lokasi benar-benar unik, syarikat sukan itu merancang untuk membina sebuah kepulauan pulau buatan di mana ia akan ditempatkan . The resort, yang juga telah digambarkan sebagai sebuah taman tema untuk peminat bola sepak  yang taksub, termasuk dua hotel bertingkat tinggi, villa mewah, laut sebelah stadium bola sepak 10,000 tempat duduk, marina dan muzium berteknologi tinggi yang dikhaskan untuk sejarah pasukan tersebut. Real Madrid telah mengumumkan bahawa projek 430,000 meter persegi direka oleh J + H BOIFFILS dan akan dibina dalam kerjasama dengan kerajaan UAE. Mereka berharap untuk membuka pada tahun 2015.


No comments:

Post a Comment