May 29, 2013

Buatan Homemade yang sangat menarik




Tiga kali seminggu, Hu Songwen duduk di atas tandas kecil di rumahnya di luar bandar timur bandar China dan menhidupkan mesin Dialisis buatan sendiri yang dibuat dari peralatan dapur dan instrumen perubatan lama selepas dia tidak mampu untuk membiayai kos perubatan hospital.

Dia adalah seorang pelajar kolej apabila dia disahkan menghidap penyakit buah pinggang pada tahun 1993,. Beliau menjalani rawatan dialisis di hospital tetapi kehabisan simpanan selepas enam tahun. Penyelesaian-Nya adalah untuk mewujudkan mesin sendiri untuk mengurangkan kos beliau.

Mesin ini berfungsi seperti buah pinggang luar. Ia terdiri daripada dua bahagian yang dihubungkan oleh membran (satu struktur seperti filem yang membenarkan hanya beberapa zarah melaluinya). Darah dipam melalui separuh daripada mesin, manakala cecair dialisis dipam melalui separuh yang lain. Hu membuat cecair dialisis dengan mencampurkan kalium klorida, natrium klorida dan natrium hidrogen karbonat (bikarbonat) ke dalam air suci. Untuk rawatan, dia memasukkan dua tiub ke dalam tangannya, yang dihubungkan kepada mesin dialisis. Darah dipam keluar daripada tangannya melalui salah satu tiub, ditapis, dan kemudian kembali ke tubuhnya melalui tiub yang lain. 


mesra alam


Peminat boleh melakukan semua jenis perkara untuk menunjukkan kasih sayang mereka untuk wira-wira kegemaran mereka. Dalam kes Archie Whitehead, 17 tahun pelajar sekolah tinggi dari Welwyn Garden City, sebuah bandar 20 batu di luar London , pakaian sangat realistik menakjubkan Iron Man.sut buatan sendiri dibuat dengan begitu baik dan  hampir tidak dapat membezakan ia daripada yang digunakan dalam filem Ironman.

Keseluruhan projek mengambil masa kira-kira empat bulan. Dia beberapa jam kerja setiap hari pada masa lapang beliau. Seluruh pakaian, dan semua bahan-bahan, kosnya adalah kira-kira $ 500.




Young Moukanov, dari Kazakhstan, jatuh cinta dengan kereta mewah Rolls Royce Phantom sejak dia melihat beberapa gambar itu beberapa tahun yang lalu ketika duduk di perpustakaan tempatan. Dikuasai keinginan untuk memiliki Phantom, Ruslan sedar bahawa dia tidak boleh hanya membeli kereta 500,000 euro, jadi dia menemui jalan untuk itu. Menggunakan kemahiran mastertuner beliau, Kazakh berjaya mengubah Mercedes lamanya kepada Rolls Royce Phantom yang berkilat.

 Jika anda tidak mengira masa dan usaha yang terlibat, ini Rolls Royce Phantom kos hanya € 3000 untuk membuat, dan ia kelihatan hebat!


Terletak di barat daya plot 10 ekar Oklahoma City, Jeremy Reid membina roller coaster yang luar biasa di belakang rumah di rumah ibu bapanya. Ia kos Reid $ 10,000 untuk membina dan mempunyai penurunan 16 kaki yang penunggang menggerakkan - kawan-kawan dan keluarga - untuk kelajuan melebihi 15 mph.



Tong minyak+Pam Taman=homemade Jetski di Thailand



jalan jalan



macam nak terbelah je aku tengok


A pencipta Cina bijak bernama Tao Xiangli telah tampil dengan idea yang hebat untuk membina sebuah kapal selam menggunakan sumber minimum dan kos jumlah yang rendah yang menakjubkan . Ia mengambil masa 34 tahun beberapa kerja keras dan lebih kurang empat grand untuk mendapatkan keseluruhannya lengkap. Kapal selam itu terdiri daripada kipas, motor elektrik, periskop, dan tangki kawalan mendalam. Bahagian yang terbaik adalah bahawa ia kos hanya kira-kira $ 4,385 untuk dibina

No comments:

Post a Comment